پایگاه خبری ؛علمی؛ فرهنگی آذرنیوز

اخبار و مطالب متنوع و جالب - مطالب علمی و آموزشی

پایگاه خبری ؛علمی؛ فرهنگی آذرنیوز

اخبار و مطالب متنوع و جالب - مطالب علمی و آموزشی

پایگاه خبری ؛علمی؛ فرهنگی آذرنیوز
پیغام مدیر : ورود شما را به این وبلاگ خوش آمد عرض می کنم . امیدوارم مطالب این وبلاگ مورد استفاده ی شما قرار گیرد . نقطه نظرات خود را برای بهبود وبلاگ مطرح نمایید . جهت اطلاعات بیشتر در مورد وبلاگ می توانید موضوعات مطالب یا همان آرشیو موضوعی را ببینید.

ضمنا در مورد درستی اخبار خودتان قضاوت فرمایید/لطفا به منابع ومصادر خبر دقت فرمایید.
متشکرم
آدرس قبلی در بلاگفا :
www.azar-news.blogfa.com
یا حق
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه گفت: همه کشورهای دنیا در کنار برجام و علیه آمریکا ایستاده اند.

به گزارش انتخاب، سیدعباس عراقچی، پنجشنبه شب در نشست اعضای خانه احزاب خراسان رضوی در مشهد افزود: تا قبل از برجام همه دنیا علیه ایران و در کنار آمریکا بودند اما پس از این توافق بین المللی، همه کشورهای دنیا در کنار برجام و علیه آمریکا هستند لذا جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قدرتهای تاثیرگذار در دنیا شناخته می شود. 

وی بیان کرد: موقعیت جمهوری اسلامی در بعد سیاست خارجی، پس از برجام زمین تا آسمان تغییر مثبت یافته است به طوری که ترامپ از برجام به عنوان ننگین ترین قرارداد برای آمریکا یاد می کند. 

عراقچی با بیان اینکه تا قبل از برجام، برنامه هسته ای ما در عرصه بین المللی برنامه ای ممنوعه بود، بیان کرد: نقش و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران پس از این قرارداد چنان تغییر کرده که شورای امنیت از ایران به عنوان ضامن صلح در منطقه و در جریان ماجرای سوریه نام می برد. 
وی افزود: این در حالی است که ایران تا قبل از برجام به عنوان یک تهدید در منطقه و دنیا حساب می شد. 

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه ادامه داد: قبل از برجام پرونده پی.ام.دی علیه ایران در صحنه های بین المللی باز بود و این سوء ظن وجود داشت که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای است. 

عراقچی خاطرنشان کرد: برجام این پرونده را در آژانس مختومه کرد و طبق جمع بندی آژانس بزرگترین پرونده اتهامی علیه جمهوری اسلامی بسته شد. 

وی گفت: طبق توافق برجام، پلوتونیوم که برای ساخت بمب هسته ای کاربرد دارد کنار گذاشته می شود و در مقابل آن امتیازات زیادی به جمهوری اسلامی رسید. 

وی ادامه داد: تصور آنها این است که جلو ساخت بمب هسته ای ایران را گرفته اند و این در حالی است که طبق فتوای رهبری رفتن به سوی ساخت بمب هسته ای حرام است و اصلا در برنامه ما نبوده است. 

عراقچی با بیان اینکه پس از برجام ایران، برنامه هسته ای خود را با قوت در فضایی آرام ادامه می دهد، افزود: غنی سازی در صنعت هسته ای بر اثر مذاکره نه تنها تعطیل نشد بلکه غنی سازی صنعتی برای ایران به رسمیت شناخته شد. 

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه با اشاره به وجود ثبات سیاسی و رهبری هوشمند در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در سایه قدرت جمهوری اسلامی ایران و مقاومت ساله ملت، برجام حاصل شد و کشورهای قدرتمند دنیا به پای میز مذاکره کشانده شدند. 

وی ادامه داد: منبع واقعی قدرت جمهوری اسلامی ایران، مردم هستند و تا وقتی این منبع قدرت وجود دارد جمهوری اسلامی ایران قدرتمند است. 

وی خاطرنشان کرد: برجام جمهوری اسلامی ایران را در نبرد با دشمنان و نظام سلطه جهان دوباره سرپا کرده است. 

از همه دلواپسان برجام تشکر می کنم 
معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه بیان کرد: از همه دلواپسان برجام، در کنار موافقان برجام تشکر می کنم، زیرا نقاط ضعف را برجسته کردند که البته این مهم خاصیت انتقاد سازنده است. 

عراقچی با بیان اینکه همیشه بین دلواپس دلسوز و دل شکن تفاوت وجود دارد، افزود: وارد کردن برجام به حوزه سیاست داخلی، منافع و مضراتی برای برجام داشت. 

وی ادامه داد: برجام منجر به رشد بلوغ سیاسی در جامعه شد که البته در این جریان برخی جناح ها منافع ملی را فدای منافع جناحی خود کردند. 

عراقچی افزود: یقینا اگر برجام به عنوان یک موضوع ملی باقی می ماند و فروملی نشده بود منافع بیشتری عاید کشور می شد. 

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برکات برجام، لغو 6 قطعنامه فصل هفتی شورای امنیت علیه ایران بدون حتی یک ساعت اجرا بود و ایران از موضوع تهدید در حوزه هسته ای نه تنها خارج شد بلکه شورای امنیت مجوز همکاری کشورهای دنیا با ایران برای اجرای برنامه های هسته ای را صادر کرد. 

عراقچی با تاکید بر اینکه برجام تحریم های مربوط به حوزه خود را برطرف کرده است، بیان کرد: تحریم خرید هواپیما برای ایران برداشته شد و 200 فروند هواپیما تا 10 سال آینده به ناوگان هوایی کشور افزوده می شود. 

وی تاکید کرد: برجام در زمینه بانکی نیز اثرات مثبت خود را گذاشت و درست است که در زمینه بانکی هنوز به وضعیت عادی برنگشته ایم ولی این امر به دلایلی غیر از برجام مربوط است. 

عراقچی ادامه داد: تحریم های اولیه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به برجام هیچ ربطی ندارد و مربوط به قبل از موضوع هسته ای است لذا در مذاکرات هسته ای وارد این مرحله نشدیم و اجازه این کار را نیز نداشتیم. 

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ادامه داد: رفتن به سمت اقتصاد مقاومتی، تحریم های خارجی را بی تاثیر کرده تا دشمنان در آینده حتی فکر تحریم را نیز نکنند. 

عراقچی افزود: برجام برای به ثمر نشستن نیاز به زمان دارد و در یک سال گذشته نیز دولت از ظرفیت های برجام خوب استفاده کرده است و شرایط نسبت به یک سال پیش بسیار متفاوت شده است. 

معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه تاکید کرد: رهبر هوشمند و فرزانه نظام جمهوری اسلامی ایران هر کجا احساس کنند برجام مخالف منافع ملی است جلو اجرای آنرا خواهند گرفت و با برجام به هیچ عنوان از دشمنی و تقابل ایران با آمریکا چیزی کم نمی شود. 

وی خاطرنشان کرد: بنده یک دیپلمات هستم و یک دیپلمات نباید وابستگی به هیچ حزبی داشته باشد و در مسائل امنیت ملی گرایش های شخصی را دخالت دهد ولی از آنجا که ماهیت این جلسه فراجناحی است من نیز بدون هیچ شائبه ای در آن صحبت کردم. 

نخستین همایش خانه احزاب خراسان رضوی پنجشنبه شب با حضور معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و اعضای خانه احزاب این استان در استانداری برگزار شد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۰۶
طاهر آذری

نظرات (۱)

۱۵ شهریور ۹۶ ، ۰۷:۳۵ chaturbate premium and token generator
I'd like to find out more? I'd care to find out
some additional information.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">