پایگاه خبری ؛علمی؛ فرهنگی آذرنیوز

اخبار و مطالب متنوع و جالب - مطالب علمی و آموزشی

پایگاه خبری ؛علمی؛ فرهنگی آذرنیوز

اخبار و مطالب متنوع و جالب - مطالب علمی و آموزشی

پایگاه خبری ؛علمی؛ فرهنگی آذرنیوز
پیغام مدیر : ورود شما را به این وبلاگ خوش آمد عرض می کنم . امیدوارم مطالب این وبلاگ مورد استفاده ی شما قرار گیرد . نقطه نظرات خود را برای بهبود وبلاگ مطرح نمایید . جهت اطلاعات بیشتر در مورد وبلاگ می توانید موضوعات مطالب یا همان آرشیو موضوعی را ببینید.

ضمنا در مورد درستی اخبار خودتان قضاوت فرمایید/لطفا به منابع ومصادر خبر دقت فرمایید.
متشکرم
آدرس قبلی در بلاگفا :
www.azar-news.blogfa.com
یا حق
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

معلم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرداخت حق‌التدریس معلمان رسمی آموزش‌وپرورش، حقوق معلمان حق‌التدریس، حقوق سرباز معلمان و نیروهای قراردادی هر سال به دلیل کسری بودجه آموزش‌وپرورش با تاخیرهای بسیار چند ماهه پرداخت می‌شود.

در بودجه سال 96 دولت برای آموزش‌وپرورش، اعتبار مربوط به حقوق و مزایا ( بند و ) معادل 30 میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده است و بودجه مربوط به سایر هزینه‌های اجتناب ناپذیر و ضروری معادل 2 هزار و 800 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که به اذعان برخی کارشناسان بودجه‌ریزی به میزان دو هزار و 400 میلیارد تومان کسری خواهد داشت.

طبق اعلام مسئولان آموزش‌وپرورش، در سال‌های اخیر بودجه بند سایر آموزش و پرورش کاهش یافته است که این بخش مربوط به هزینه‌های غیر پرسنلی است همچنین حقوق سرباز معلمان، حق‌التدریس نیروهای شاغل و آزاد نیز در این بخش تعریف می‌شود. موضوعی که علی اصغر فانی وزیر سابق آموزش‌وپرورش در جلسه تودیع خود از آن به عنوان واقعیتی تلخ  در آموزش‌وپرورش یاد کرد و گفت:  باید یک واقعیت تلخ را بگویم سهم اعتبارات غیرپرسنلی از کل اعتبارات آموزش و پرورش از1.6 درصد در سال 92 به یک درصد در سال 94 کاهش یافت و با یک درصد چه کاری می توان کرد؟ از اعتبار اختصاص یافته به بند سایر باید هزینه‌های جاری، سرانه مدرسه و بحث‌های کیفیت بخشی  اجرا شود.

در سال 95 برای هزینه‌های سایر در  آموزش‌وپرورش  بودجه 400 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که از این رقم باید 600 میلیارد تومان برای حق التدریس شاغلان، 150 میلیارد تومان حق‌التدریس نیروهای آزاد، 200 میلیارد تومان برای نیروهای قراردادی، 300 میلیارد تومان بابت بیمه تکمیلی و 75 میلیارد تومان بابت نیروهای سربازمعلم پرداخت شود. در حقیقت در بخش سایر دو هزار و 900 میلیارد تومان برای پرداخت حقوق‌ها نیاز است که صرفا 400 میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته است.

به همین دلیل یکی از پیشنهادات جدی آموزش‌وپرورش برای جبران بخشی از کسری بودجه، قرار گرفتن حقوق قراردادی‌ها، سرباز معلمان و حق‌التدریس نیروهای آزاد و شاغل  در بند حقوق و مزایا (بند و) بود چرا که این هزینه‌ها ماهیت حقوق دارند و اگر در بند (و) لحاظ شوند همراه با حقوق هر ماه سایر کارکنان پرداخت خواهند شد و دیگر با تاخیرهای چند ماهه مواجه نخواهند بود.

مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال 96، مصوبه‌ای را داشت که براساس آن دولت را موظف کردند حقوق ماهانه شاغلان وزارت آموزش و پروش را به صورت ماهانه و هم زمان پرداخت کند.

در همین رابطه منصور مجاوری مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفت:‌ با این مصوبه مجلس امیدواریم از سال آینده حقوق نیروهای رسمی و پیمانی با یکدیگر و به صورت همزمان پرداخت شود این موضوع کمک خوبی به آموزش و پرورش خواهد بود و می‌تواند بخشی از کسری‌ها را جبران کند.

وی پیشتر نیز اعلام کرده بود:‌ از ابتدای سال 95 تاکنون چند جلسه با آقای نوبخت داشتیم که پذیرفتند تا حق التدریس نیروهای آزاد و سربازمعلم در بند (و) یعنی حقوق لحاظ شود و این موضوع هم اکنون در کمیسیون تلفیق مصوب شد که اگر در صحن علنی مصوب شود کمک خوبی به آموزش و پرورش خواهد بود.

حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در این رابطه به تسنیم گفت:‌ بر اساس مصوبه مجلس، دولت موظف می‌شود حقوق کارکنان آموزش‌وپرورش را به صورت ماهانه پرداخت کند  و براین اساس هر موضوعی که ذیل عنوان حقوق تعریف شود ازجمله حقوق نیروهای رسمی، پیمانی و سرباز معلمان باید به صورت منظم در هر ماه پرداخت شود.

وی افزود: براین اساس دولت باید در بند سایر بودجه آموزش‌وپرورش تجدید نظر کند و موارد مربوط به حقوق کارکنان را از این بند حذف کند. خزانه نیز موظف است، هر ماه حقوق تمام کارکنان آموزش‌وپرورش را پرداخت کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هر چند با این مصوبه باز هم کسری بودجه آموزش‌وپرورش پا برجا خواهد بود اما گامی رو به جلو برای حل معضل کسری بودجه آموزش‌وپرورش است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۲
طاهر آذری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">