پایگاه خبری ؛علمی؛ فرهنگی آذرنیوز

اخبار و مطالب متنوع و جالب - مطالب علمی و آموزشی

پایگاه خبری ؛علمی؛ فرهنگی آذرنیوز

اخبار و مطالب متنوع و جالب - مطالب علمی و آموزشی

پایگاه خبری ؛علمی؛ فرهنگی آذرنیوز
پیغام مدیر : ورود شما را به این وبلاگ خوش آمد عرض می کنم . امیدوارم مطالب این وبلاگ مورد استفاده ی شما قرار گیرد . نقطه نظرات خود را برای بهبود وبلاگ مطرح نمایید . جهت اطلاعات بیشتر در مورد وبلاگ می توانید موضوعات مطالب یا همان آرشیو موضوعی را ببینید.

ضمنا در مورد درستی اخبار خودتان قضاوت فرمایید/لطفا به منابع ومصادر خبر دقت فرمایید.
متشکرم
آدرس قبلی در بلاگفا :
www.azar-news.blogfa.com
یا حق
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

اگر شما می خواهید یکی از عکس های موجود در گوشی خود را به فرد دیگری نشان دهید، ولی نمی خواهید که او بین سایر عکس های موجود در گالری حرکت کرده و آن ها را مشاهده کند، برای شما ترفند های ساده و جالبی را آماده کرده ایم. با به کارگیری این روش ها می توانید اطمینان حاصل کنید که افراد دیگر فقط عکس های مورد نظر شما را خواهند دید، نه چیز دیگر.

کلیک – امروزه گوشی های هوشمند به رایانه های جیبی و همه کاره ما تبدیل شده اند که آن ها را هر جایی با خود می بریم و زندگیمان را به وسیله آن ها کنترل کرده و حتی ثبت و ضبط می کنیم. بر خلاف گذشته که ما عکس های کوچکمان را در کیف پول با خود حمل کرده و به دیگران نشان می دادیم، امروز گوشی های هوشمند به آلبوم عکس همراه بدل گشته اند و دادن آن به فرد دیگر به معنی دسترسی او به تمامی تصاویر شخصی شماست. حتما همه ما این داستان وحشتناک را تجربه کرده ایم: گوشی خود را به شخصی می دهیم تا یکی از تصاویر ثبت شده را مشاهده کند، اما چند ثانیه بعد او شروع به اسکرول کردن گالری و دیدن تمامی تصاویر شخصی ما می کند!

به جای تحمل کردن این وضع هول بر انگیز، کافیست با به کارگیری چند ترفند های ساده، افراد را به مشاهده یک عکس محدود کرده و از سرک کشیدن آن ها در بین سایر تصاویر جلوگیری کنید.

برای تصاویر تکی: کمی زوم کنید

این روش بسیار ساده بوده و برای نشان دادن یک عکس از گوشی خود به فرد دیگر، در حالی که او را تحت نظر دارید، بسیار مناسب است.

 تقریبا در تمامی اپلیکیشن های گالری، چه در آیفون و چه در اندروید، می توان با حرکت همزمان دو انگشت بر روی صفحه (نیشگون)، تصویر را در جای خود قفل کرد. این روش که باعث قفل شدن تصویر می شود، در حقیقت برای بزرگنمایی (زوم) روی تصویر و حرکت کردن روی قسمت های مختلف آن طراحی شده است. اما ما می توانیم از قدرت خلاقیتمان بهره گرفته و کاربرد جدیدی برای آن بیابیم.

بسته به نوع سیستم عامل و اپلیکیشن، تا زمانی که شما از حالت بزرگنمایی خارج نشده و یا چند بار صفحه را سوایپ (لمس کردن و کشیدن) نکنید، تصویر در حالت قفل باقی می ماند و امکان انتقال و مشاهده تصاویر بعدی وجود ندارد. برای مثال، سوایپ کردن تصویر باعث حرکت آن به چپ و راست و نمایش گوشه های آن می شود و شما ناچارید چندین بار سوایپ را تکرار کنید تا عکس از حالت بزرگنمایی خارج شده و عملکرد طبیعی انتقال بین تصاویر گالری حاصل شود.

برای بهره مندی از این قابلیت ابداعی، کمی با دو انگشت خود روی تصویر زوم کنید (کمترین میزان بزرگنمایی نیز برای این کار کفایت می کند). بنابر این اگر فرد با لمس صفحه برای مشاهده سایر تصاویر اقدام کند با شکست مواجه می شود و اگر با مفهوم بزرگنمایی نیشگونی عکس آشنا نباشد، اندکی سر خود را خارانده و گوشی را به شما پس می دهد! این روش برای زمان هایی که می خواهید گوشی خود را به فردی بدهید که از مفهوم حریم خصوصی دیجیتال بویی نبرده و یا می خواهید دیگران را از مشاهده عکس های خصوصی و عجیب و غریب شما باز دارید، بسیار ساده، سریع و مناسب است.

برای گروهی از تصاویر: آلبوم ایجاد کنید

در شرایط دیگری ممکن است بخواهید به سایر افراد اجازه دهید که تعدادی تصویر را روی گوشی شما مشاهده کنند، ولی نه همه تصاویر. ترفند زوم روی تصویر، برای یک عکس عالی است، ولی اگر تعداد عکس ها بیش از یک عدد باشد، فرد باید بتواند بین آن ها حرکت کند یکی یکی آن ها را ببیند.

در چنین مواردی بهتر است تمام تصاویر مورد نظر را در یک آلبوم یا پوشه جداگانه در اپلیکیشن گالری خود قرار دهید. سپس با باز کردن آن آلبوم گوشی را به فرد مورد نظر داده و مراقب باشید که فقط تصاویر همان بخش را مشاهده کرده و به آلبوم های دیگر نرود.

ممکن است شخصی که گوشی را در دست گرفته از آلبوم خارج شده و سراغ سایر تصاویر موجود در گالری تصاویر برود، ولی معمولا افراد تا این حد کنجکاو نیستند و از جایی که شما برایشان تعیین کرده اید دور نخواهند شد.

استفاده از اپلیکیشن های جانبی برای افزایش کنترل

استفاده از یک اپلیکیشن جانبی روشی بسیار عالی برای جدا کردن تصاویر شخصی از تصاویری است که به دوستان خود نشان می دهید. با استفاده از یک اپلیکیشن مجزا (بر خلاف روش زوم کردن روی تصویر یا ایجاد آلبوم با اپلیکیشن پیش فرض) می توان ایده قدیمی آلبوم عکس موجود در کیف پول ها را شبیه سازی کرد: یک فضای جداگانه برای تصاویر قابل اشتراک با سایرین.

همانطور که می دانید صد ها اپلیکیشن گالری و تصویر در پلی استور گوگل و اپ استور اپل وجود دارد. اپلیکیشن های متعدد با قابلیت های مختلفی در این فروشگاه ها قابل دسترس هستند. با این حال، از میان تمامی اپلیکیشن های تست شده، ما یکی را بیشتر از بقیه پسندیدیم و آن ShowStopper Photo است. این اپلیکیشن برای اندروید و iOS موجود است. یکی از قابلیت های ShowStopper Photo همان قفل کردن یک تصویر است که با انجام آن افراد فقط قادر به دیدن تصویر مورد نظر شما بوده و از دیدن سایر تصاویر عاجزند.

این اپلیکیشن بسیار عالی است، چرا؟ اولا رابط کاربری آن به اپلیکیشن پیش فرض شباهت بسیاری داشته و اکثر افراد قادر به تشخیص آن از اپلیکیشن پیش فرض گالری نیستند. دوما شما می توانید به سادگی تعدادی تصویر را انتخاب کرده و آلبومی با آن ایجاد کنید. همچنین این اپلیکیشن دارای قابلیت رمز گذاری با پین است که باعث می شود فرد به تصاویر یا آلبوم انتخاب شده توسط شما محدود شود و نتواند به سایر تصاویر دسترسی داشته باشد. ظاهر قفل و سیستم بازگشایی مبتنی بر پین آن ساده بوده و اگر فردی سعی کند گالری مورد نظر را ترک کند، این طور به نظر می رسد که گویی گوشی قفل شده است. این اپلیکیشن عملکرد بسیار خوبی داشته و بدون نقص کار می کند. نسخه معمولی این اپلیکیشن (که از انتخاب ۴ تصویر در حالت انتخاب و اشتراک با سایرین پشتیبانی می کند) رایگان بوده و نسخه کامل آن با امکان انتخاب تعداد نامحدود تصاویر در حدود ۱ دلار قیمت دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۰۹
طاهر آذری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">