پایگاه خبری ؛علمی؛ فرهنگی آذرنیوز

اخبار و مطالب متنوع و جالب - مطالب علمی و آموزشی

پایگاه خبری ؛علمی؛ فرهنگی آذرنیوز

اخبار و مطالب متنوع و جالب - مطالب علمی و آموزشی

پایگاه خبری ؛علمی؛ فرهنگی آذرنیوز
پیغام مدیر : ورود شما را به این وبلاگ خوش آمد عرض می کنم . امیدوارم مطالب این وبلاگ مورد استفاده ی شما قرار گیرد . نقطه نظرات خود را برای بهبود وبلاگ مطرح نمایید . جهت اطلاعات بیشتر در مورد وبلاگ می توانید موضوعات مطالب یا همان آرشیو موضوعی را ببینید.

ضمنا در مورد درستی اخبار خودتان قضاوت فرمایید/لطفا به منابع ومصادر خبر دقت فرمایید.
متشکرم
آدرس قبلی در بلاگفا :
www.azar-news.blogfa.com
یا حق
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

 نمایندگان مجلس در بیست جلسه و سیزده روزکاری بررسی بودجه سال ۹۷ کل کشور را به پایان رسانده و این لایحه را برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال کردند.                             

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را در موعد مقرر و در تاریخ ۱۹ آذر ماه ۹۶ به عنوان نخستین لایحه بودجه دولت دوازدهم برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. 

ابتدا کمیسیون های تخصصی مجلس لایحه بودجه سال آینده را بررسی کردند و سپس کمیسیون تلفیق با حضور ۴۵ عضو (از هر کمیسیون ۳ نفر و از کمیسیون برنامه و بودجه ۹ نفر) برای رسیدگی به این لایحه تشکیل جلسه داد. 

فاطمه سعیدی، محمود نگهبان سلامی، جبار کوچکی‌نژاد،رسول خضری، علی رستمیان، رضا شیران خراسانی، رحیم زارع، محمود بهمنی، فاطمه حسینی، حشمت‌الله فلاحت پیشه، شهروز برزگر، اردشیر نوریان، علی بختیار، احمد صفری، غلامرضا شرفی، غلامرضا تاجگردون، محمد فیضی، بائوج لاهوتی، غلامعلی جعفرزاده، شهباز حسن‌پور، سیدمهدی فرشادان، منصور مرادی، نبی هزارجریبی، عزت‌الله یوسفیان ملا،محمد نعیم امینی‌فرد، احمد حمزه، اکبر ترکی،علی‌اصغر یوسف‌نژاد، احمد امیرآبادی فراهانی، حسن کامران دستجردی، سیده حمیده زرآبادی، رضا انصاری، حمید گرمابی، محمدرضا ملکشاهی‌راد، سیدهادی بهادری، شادمهر کاظم‌زاده، احد آزادی‌خواه، طیبه سیاوشی، غلامرضا کاتب،محمد دهقانی، محمد کاظمی، یحیی کمالی‌پور،علاءالدین خادم، علی وقف چی، جواد کاظم نسب ۴۵ عضو کمیسیون تلفیق بودند که از پنجم دی ماه رسیدگی به این لایحه را آغاز کردند 

در نهایت کلیات این لایحه در جلسه دهم دی ماه با اکثریت آرا تصویب شد، بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور در کمیسیون تلفیق، ۲۵ روزه بود. 

بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور در جلسه روز یکشنبه هشتم بهمن در مجلس آغاز شد اما نمایندگان مجلس با کلیات این لایحه مخالفت کردند. 

این لایحه برای اصلاح به کمیسیون تلفیق بازگشت و پس از اصلاحات در این کمیسیون چهارشنبه -۱۱ بهمن -باردیگر بررسی آن در مجلس شورای اسلامی آغاز شد و نمایندگان مجلس کلیات آن را با ۱۸۲رای موافق،۷۳ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۶۲ نماینده حاضر تصویب کردند. 

نمایندگان در ابتدا بخش های درآمدی و سپس بخش های هزینه ای بودجه سال ۹۷ کل کشور را تصویب و نهایی کردند. 

پس از بحث و بررسی ١٣روزه بودجه در مجلس، نهایتا نمایندگان مجلس شورای اسلامی ظهر پنج شنبه سوم اسفند ماه بررسی بودجه سال ۹۷ کل کشور را به اتمام رساندند. 

**سقف بودجه از حیث منابع و مصارف

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سقف بودجه سال 97 کل کشور از حیث منابع و مصارف را بالغ بر 12 میلیون و 175 هزار و 573 میلیارد و 739 میلیون ریال تعیین کردند. 

نمایندگان مجلس منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی، بالغ بر چهار میلیون و 432 هزار و 604 میلیارد و 667 میلیون ریال شامل، منابع عمومی بالغ بر سه میلیون و 861 هزار و 866 میلیارد و 148 میلیون ریال، درآمد اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی بالغ بر 570 هزار و 738 میلیارد و 519 میلیون ریال تعیین کردند. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بالغ بر هشت میلیون و 335 هزار و 701 میلیارد و 487 میلیون ریال و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر 8 میلیون و 335 هزار و 701 میلیارد و 487 میلیون ریال تعیین کردند. 

**درآمد هدفمندی یارانه ها تا ١١هزار میلیارد تومان قابل افزایش است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین مصارف و منابع هدفمندی یارانه ها را تعیین کردند که براین اساس، درآمد 98 هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها تا 11 هزار میلیارد تومان قابل افزایش باشد. 

نمایندگان مجلس همچنین پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها را در مصارف هدفمندی سیصدهزار میلیارد ریال و یارانه نان و خرید تضمینی گندم را 33 هزار میلیارد ریال تعیین کردند.

همچنین در مصوبه مجلس، پرداختی به خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از خط حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی است را هفتاد هزار میلیارد ریال تعیین کردند.

نمایندگان مجلس در ادامه مصارف هدفمندی در کاهش هزینه های مستقیم سلامت مردم ، ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی ، کمک به تامین هزینه های تحمل ناپذیر درمان، پوشش دارو، درمان بیماران خاص و صعب العلاج را سی و هفت میلیارد ریال تعیین کردند.

**حقوق کارمندان دولت حداکثر ۲۰ درصد افزایش می یابد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال 97تصویب کردند حقوق کارکنان دولت حداکثر 20 درصد و به صورت پلکانی نزولی افزایش می یابد ولی حقوق مقامات و نمایندگان مجلس افزایش نمی یابد.

نمایندگان مجلس در این بند، دولت را مکلف کردند حقوق و مزایای مستمری گروه‌های مختلف حقوق بگیر شاغل دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری در ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه و اعضای هیأت علمی و قضات را به صورت پلکانی نزولی به گونه‌ای افزایش دهد که طبقات پایین‌تر افزایش بیشتری داشته باشند.

**حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری کمتر از دو میلیون تومان افزایش می یابد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین تصویب کردند حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری که کمتر از دو میلیون تومان دریافت می کنند، افزایش یابد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح را مکلف کردند افزایش احکام حقوقی سال 1397 بازنشستگان ذینفع ناشی از اجرای این حکم را از یک فروردین 1397 اعمال کند.

**مصوبات ویژه مجلس برای والدین شهدا

نمایندگان مجلس تصویب کردند والدین شهدا شاغل در دستگاه های اجرایی بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری از کلیه اعتبارات قانون همسر شهید برخوردار می شوند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین تصویب کردند والدین شهدا که تحت تکفل فرزند شهید نبودند از مزایای متعلق به شهید برخوردار می شوند.

**مصوبات مجلس برای سربازان غائب

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در یکی دیگر از مصوبات مهم خود به دولت اجازه دادند تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت سال غیبت دارند را با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به صورت نقد و اقساطی که تا پایان سال آینده تسویه می شود، معاف کند. 

تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف 150128 نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود. 

مجلس شورای اسلامی میزان جریمه مشمولان غایب برای صدور کارت معافیت نظام برای مدرک زیر دیپلم 100 میلیون ریال، دیپلم 150 میلیون ریال، فوق دیپلم200 میلیون ریال، لیسانس 250 میلیون ریال، فوق لیسانس 300 میلیون ریال، دکترای عمومی علوم پزشکی 350 میلیون ریال، دکترای تخصصی غیرعلوم پزشکی 400 میلیون ریال و دکترای تخصصی رشته های علوم پزشکی و بالاتر 500 میلیون ریال تعیین کرد. 

**عوارض عتبات عالیات بدون تغییر ماند

با تصویب نمایندگان مجلس در مصوبه مهم دیگری مقرر شددر سال 1397 عوارض خروج از کشور برای زائرین عتبات براساس قانون بودجه سال 1396 اخذ شود. 

بر این اساس، زائرین اربعین که از تاریخ سوم مهرماه لغایت 22 آبان 1397 از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می شوند از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

**بررسی بودجه در شورای نگهبان 

بر اساس این گزارش، بررسی بودجه 97 از چهارشنبه در شورای نگهبان آغاز شده است و شورای نگهبان ظرف هفته آینده که هفته تعطیلی مجلس و سرکشی به حوزه های انتخابیه است، بودجه 97 را بررسی می کند. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بار دیگر از یکشنبه 13 اسفند ماه به مجلس می آیند و موارد اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی می کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۰۴
طاهر آذری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">