پایگاه خبری ؛علمی؛ فرهنگی آذرنیوز

اخبار و مطالب متنوع و جالب - مطالب علمی و آموزشی

پایگاه خبری ؛علمی؛ فرهنگی آذرنیوز

اخبار و مطالب متنوع و جالب - مطالب علمی و آموزشی

پایگاه خبری ؛علمی؛ فرهنگی آذرنیوز
پیغام مدیر : ورود شما را به این وبلاگ خوش آمد عرض می کنم . امیدوارم مطالب این وبلاگ مورد استفاده ی شما قرار گیرد . نقطه نظرات خود را برای بهبود وبلاگ مطرح نمایید . جهت اطلاعات بیشتر در مورد وبلاگ می توانید موضوعات مطالب یا همان آرشیو موضوعی را ببینید.

ضمنا در مورد درستی اخبار خودتان قضاوت فرمایید/لطفا به منابع ومصادر خبر دقت فرمایید.
متشکرم
آدرس قبلی در بلاگفا :
www.azar-news.blogfa.com
یا حق
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

❓سوال۱: حقوق بازنشستگی به چه شکل محاسبه می شود؟
✍️ پاسخ: حقوق بازنشستگی عبارت است از میانگین حقوق دو سال آخر کارمند. به عبارتی میانگین احکام صادر شده 720 روز آخر خدمت که شامل بندهای ذیل می باشد. بنابراین برای محاسبه حقوق بازنشستگی میانگین احکام دو سال آخر محاسبه خواهد شد.

❓سوال۲: پاداش بازنشستگی چگونه محاسبه می شود؟
✍️ پاسخ: پاداش بازنشستگی جمع بندهای مشمول کسور آخرین حکم  قبل از بازنشستگی که در 30 ضرب می کنیم.

❓سوال۳: چه بندهایی از حکم کارگزینی شامل حقوق بازنشستگی و پاداش پایان خدمت می شوند؟ 
✍️ پاسخ: عبارتند از👇
▫️حق شغل + حق شغل حرفه ای
▫️فوق العاده مدیریت
▫️حق شاغل 
▫️تفاوت تطبیق 
▫️فوق العاده سختی کار 
▫️فوق العاده شغل 
▫️فوق العاده ایثارگری
▫️فوق العاده ویژه
▫️تفاوت بند ی تبصره 12 ق.ب سال98
▫️تفاوت جزء 1 بند الف تبصره12 ق.ب سال 98
▫️مابه التفاوت پست همترازی ایثارگران

❓سوال۴: چه بندهایی از حکم در حقوق و پاداش بازنشستگی تاثیر ندارد یا به عبارت دیگر آیا خدمت در مناطق کمتر توسعه یافته و روستا در محاسبه پاداش و حقوق بازنشستگی تاثیر دارد؟
✍️ پاسخ: از بندهای مندرج در حکم کار گزینی
▫️کمک هزینه عائله مندی
▫️کمک هزینه اولاد
▫️فوق العاده بدی آب و هوا
▫️فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته
▫️سایر 
▫️فوق العاده ایثارگری ماده 51 پرسنل جانباز بالای 25درصد، فرزند شهید، آزادگان
حذف می شوند. 
لذا همکارانی که در آستانه بازنشستگی جهت بهره مندی از مزایای مناطق محروم در مدارس روستایی اشتغال می یابند مستحضر باشند، محرومیت مدارس روستایی هیچ تاثیری در حقوق و پاداش پایان خدمت بازنشستگی ندارد.

❓سوال۵:  اگر کارمندی ۳۰ سال خدمتش تمام شده باشد ولی به خدمتش ادامه دهد و بازنشسته نشود، آیا افزایش حقوق به این مدت تعلق می گیرد و بعد بازنشستگی از او کم نمی شود؟ 
✍️ پاسخ: از روزی که سابقه کارمند ۳۰ سال می رسد، چنان چه بدهی سابقه غیر رسمی به سازمان بازنشستگی نداشته باشد از همان روز از پرداخت کسور بازنشستگی که در فیش حقوقی درج می گردد، معاف می شود.
▫️با عنایت به این که هنوز کارمند از دستگاه قطع رابطه نکرده و مشغول به کار می باشد، مثل سایر شاغلین افزایش حقوق هم شامل این افراد می گردد.
▫️پاداش بازنشستگی هم طبق آخرین حکم زمان اشتغال محاسبه می گردد.
▫️ به ازای هر  ۳۶۰ روز  سابقه مازاد بر ۳۰ سال ۲/۵% به میانگین حقوق بازنشستگی اضافه می شود. ( کمتر از ۳۶۰ روز به نسبت محاسبه می گردد)

❓سوال۶: طریقه محاسبه پاداش پایان خدمت بصورت تفصیلی شرح دهید؟
✍️ پاسخ: از آخرین حکم کارگزینی زمان اشتغال فرد بندهای فوق العاده بدی آب وهوا، فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته، کمک هزینه عائله مندی، کمک هزینه اولاد و بند سایر مندرج در ردیف آخرحکم کارگزینی کسر می شود، مبلغ به دست آمده را در عدد سی ضرب کنید، عدد حاصل مبلغ پاداش پایان خدمت بازنشستگی می باشد. 
▫️مثال: فرض کنید جمع کل حکم یک فرهنگی در سال ۹۸ سه میلیون تومان باشد و جمع بندهای غیرمشمول بازنشستگی او (فوق العاده آب وهوا، فوق العاده مناطق کمترتوسعه یافته، کمک هزینه عائله مندی، کمک هزینه اولاد و بند سایر) او در سال ۱۳۹۸، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان باشد. با کسر این مبلغ از جمع کل حکم سال ۹۸، مبلغ دومیلیون و پانصد هزار تومان باقی می ماند، که باضرب آن درعدد سی، پاداش پایان خدمت سی ماهه این فرد مبلغ هفتاد و پنج میلیون تومان خواهدشد.

❓سوال۷: نحوه جریمه کارمندان در شرف بازنشستگی به چه طریق است؟
✍️ پاسخ: با توجه به این که ماده 2 قانون پرداخت پاداش پایان خدمت به کارکنان دولت، اعلام داشته که مستخدمان مربوط، به ازای هر بار محکومیت، یک ماه از پاداش پایان خدمت خود را از دست می دهند، مدیران مربوط باید توجه داشته باشند ملاک و منظور از این کسر پاداش، 10 سال خدمت منتهی به زمان بازنشستگی کارمند مربوط است.

❓سوال۸: شرایط سنی برای بازنشستگی چگونه است مثلا با ۵۰ سال سن و ۱۸ سال سابقه کار تا چه سنی باید کار کرد؟
✍️ پاسخ: انواع بازنشستگی به شرح زیر است:
 ▫️بازنشستگی اختیاری: داشتن حداقل ۲۵ سال سابقه الزامی است. خانمها شرط سنی برای بازنشستگی ندارند، اما آقایان باید حداقل ۲۵ سال سابقه و ۶۰ سال سن داشته باشند. البته در صورت موافقت اداره امکان پذیر خواهد بود.
▫️بازنشستگی اجباری: چنانچه سابقه به ۲۵ سال و سن کارمند به ۶۵ سال برسد به اجبار باید بازنشسته شود.
▫️بازنشستگی عادی: با مدرک کمتر از فوق لیسانس ۳۰ سال سابقه بازنشسته می شوند.
▫️بازنشستگی قهری: با رای هیات تخلفات اداری کارکنان و با تنزل طبقه بازنشسته می شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۰۵
طاهر آذری

نظرات (۲۰)

سلام سوالی داشتم لطفاً پاسخ دهید اگر اول مهر سال ۱۴۰۳ بازنشست بشویم  آیا ترمیم حقوق  در حقوق و پاداش بازنشستگی تاثیر دارد یا خیر ممنون

سلام

فرهنگی 20 سال خدمت با 20 سال سابقه و 52 سال سن هستم و همسرم دیگه اجازه کار نمی ده و هیات رای بازنشستگی اعلام کرده ایا از من هم کسر طبقه می شود و آیا پاداش 20 سال را خواهم داشت

با سلام واحترام ، محاسبه حقوق باز نشستگی صرفا بر مبنای میانگین دو سال آخر محاسبه می شود  یا اینکه آخرین ضریب ریالی در آن تاثیر دارد 

لطفا نحوه محاسبه را شرح دهید.سپاسگزارم

۲۶ مهر ۰۲ ، ۲۰:۵۶ فاطمه محمدی

سلام من امسال ده مهر باید باز نشسته میشدم چون ده روز برای سفر به مکه مرخصی گرفتم اما اکنون اداره با باز نشستگی من موافقت نمی کند ومیگوید که بازنشستگی بعد از اول مهر نداریم ایا این کار قانونی است و میتوانند به اجبار من را وادار به استمرار کند

پاسخ:
سلام 
بخشنامه جدید وزارتخانه هست اگر ادله کافی دارید که مخالف قوانین بالادستی هست می تونید از طریق دیوان عدالت اقدام کنید.

باسلام

ببخشید من با سی سال خدمت در مهر ۱۴۰۲بازنشسته شدم در اوایل خدمتم فقط یک سال مدیر بودم آیا در بازنشستگی تاثیر دارد؟  

وسوال دیگر اینکه چون سی سال من در مرداد ماه۱۴۰۲ تموم شده ، برای دو ماه کسورات بازنشستگی نداشتم ، آیا این دو ماه در رتبه بندی تاثیر میگذارد؟

پاسخ:
سلام 
بهتر است از کارگزینی محل خدمت بپرسید.
۱۲ مهر ۰۲ ، ۰۹:۵۰ فرهنگی بازنشسته

با سلام۱۴۰۲/۶/۳۱ بازنشسته شدم. در صورت تصویب فوق العاده ویژه شامل بازنشستگان هم می شه؟ با تشکر

سلام وقت بخیر جایگاه رتبه بندی در محاسبه حقوق بازنشستگی و پاداش پایان خدمت کجاست؟

سلام. خدا قوت.  دبیر رسمی  با مدرک دکترا هستم. 
 در سال 1398  مدت 30 سال خدمت به پایان رسیده ولی درخواست بازنشستگی نکردم و اداره متبوع هم به خدمات و تخصص بنده  کماکان نیاز داشته است  و بنده  را  به استمرار کار تشویق نمود (یعنی باز هم تقاضای بازنشسته شدن پس از 30 سال نکردم ) و همواره حکم شاغل داشته ام لطفا به 2 سوال زیر پاسخ دقیق و مشخص بدهید: 
1) رتبه بندی شامل بنده شده است و در 1402 حکم بر اساس رتبه بندی صادر شده  و همچنان به شاغل بودن ادامه داده ام و اصلا تقاضای بازنشستگی نکرده ام. آیا حکم های صادره که شامل رتبه بندی هم شده و صادر هم شده در صورت بازنشسته شدن در 1402،  حقوق دوره بازنشستگی با مبالغ این رتبه بندی پرداخت خواهد شد؟
 2) اگر حالا در خرداد 1402 تقاضای بازنشستگی کنم، حقوق بازنشستگی بر اساس دو سال پایانی یعنی 1400 تا 1402 خواهد بود (1398 بود که 30 سال تمام شده ولی تقاضای بازنشستگی نکرده ام) یا براساس دو سال پایانی یعنی 1396 تا 1398 خواهد بود؟ لطفا پاسخ بفرمایید.
ضمنا اگر بخشهای مربوط به بازنشستگی در لایحه برنامه 7 توسعه تصویب شود شامل حال ما خواهد شد یا عطف به ماسبق نمی شود و برای استخدامیهای جدید است

پاسخ:
سلام
1- بله
2- آخرین دو سال شاغل بودن محاسبه میشه.  1400 تا 1402
۲۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۲:۰۱ منیژه قیصوری

سلام  آیا فرزندان شاهد که با ۸ سال ارفاق می توانند بازنشست شوند پاداش ۳۰ سال دریافت می کنند؟؟؟؟

پاسخ:
سلام
بله
۰۷ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۸:۴۱ شاپورافشاری میرک

سلام بنده فرهنگی هستم وسوال اینکه آیا پاداش پایان خدمت سقف داردیانه وسقفش چقدراست .

وچون بنده نزدیک 20سال اداره کارشناس بودم آیا پاداش ذخیره مرخصی هم شامل سقف میشودیاجداگانه حساب میشه .ممنونم 

پاسخ:
سلام
پاداش پایان کار سقف دارد هر سال مبلغش در بودجه مشخص میشه.
مرخصی ذخیره شده قانون خود را دارد.
۱۴ فروردين ۰۲ ، ۲۳:۱۱ مجید ابوفاضلی

سلام من اول آبان 1400بازنشسته شدم رتبه بندی شامل من شد افزایش حقوق من با توجه به رتبه بندی چگونه محاسبه می‌شود 

پاسخ:
سلام
بله

با سلام  من امسال با آموزگاری بازنشسته شدم در طی دوران خدمتم ۶ سال معاون بودم ایا در بازنشستگی حق معاونت لحاظ میشود برای من لحاظ نشده

پاسخ:
سلام
بله لحاظ می شود.
۰۱ آذر ۰۱ ، ۲۲:۰۸ محبوبه کنعانی

سلام 

حقوق بازنشستگی من با ۳۰ سال سابقه و حقوق ۹۶۰۰ چقدر میشه

 ممنون از پاسخگویی

باسلام واحترام.خانمی بامدرک فوق لیسانس و۲۵سال سابقه تدریس هستم ومی خواهم خودم رابازنشسته کنم.درحکمم حدود ۸میلیون حقوقم است که البته دریافتی ام حدود ۶میلیون میباشد.اگربا۲۵ سال، خودم رابازنشسته کنم، حقوقم چقدر کم میشود؟

باسلام واحترام.خانمی بامدرک فوق لیسانس و۲۵سال سابقه تدریس هستم ومی خواهم خودم رابازنشسته کنم.درحکمم حدود ۸میلیون حقوقم است که البته دریافتی ام حدود ۶میلیون میباشد.اگربا۲۵ سال، خودم رابازنشسته کنم، حقوقم چقدر کم میشود؟

پاسخ:
سلام علیکم 
حدود شش تا شش و نیم میلیون میشه البته دقیقش رو کارگزینی باید محاسبه کنه
۱۳ شهریور ۰۱ ، ۱۳:۴۷ رسول رامرودی

سلام من امسال معاون آموزشی بودم وسی سال خدمتم تمام میشود.درسال آینده استمرار زدم وفقط باپست آموزگاری برایم موافقت شد نحوه محاسبه پاداش پایان خدمتم چه حکمی وچه سالی ملاک است.یعنی پاداشم را برمبنای معاونت پایان ۳۰سال میزنند یا آموزگاری با۳۱ سال.ممنون

پاسخ:
سلام 
به نظر من با آخرین حکم متهی به باز نشستگی

با سلام. فرهنگی هستم امسال سال ۳۰ خدمت هستم وهمین امسال فقط یک سال حق مدیریت داشتم. آیا برای بازنشستگی و تاثیرش بر روی حقوق لحاظ می شود یا نه؟ آخه کارگزینی منطقه خودمان می گوید باید دو سال مدیریت داشته باشی و یک سال محاسبه نمی شود.

پاسخ:
با سلام
چون بازنشستگی با میانگین دوسال آخر حقوق محاسبه میشه نصف حق معاونت در حکم بازنشستگیتون میماند.

سلام یک سوال داشتم سال ۳۰ خدمتم امسال فقط معاونت داشتم آیا این یک سال در حقوق بازنشستگی هم تاثیر دارد .یانه؟مسئول کارگزینی منطقه امان می گفت کمتر از ۲ سال مدیریت یا معاونت  تاثیر ندارد.با تشکر لطفا جواب دقیق و درستی به من بدهید.

پاسخ:
با سلام
چون بازنشستگی با میانگین دوسال آخر حقوق محاسبه میشه نصف حق معاونت در حکم بازنشستگیتون میماند.

با سلام یک سوا داشتم .منظور از محاسبه دوسال اخر برای بازنشستگی دو سال آخر ۲۹ و سال ۳۰ می باشد.اگر ۳۱ سال خدمت کنی سال ۳۰ و ۳۱ مبنای

با تشکردو سال اخر حساب می شود.

پاسخ:
با سلام

دو سال آخر منظور است نه سال 29 و 30 اگر 32 سال خدمت کند سال 31 و 32 را محسبه می کند + 2/5 درصد افزایش به ازای هر سال مازاد بر سی سال.
۰۸ تیر ۰۰ ، ۱۷:۵۰ نعمت‌الله داودیان

با عرض سلام و خدا قوت

دو سوال داشتم

اول اینکه افراد بازنشسته چطور می‌توانند آخرین حکم دوره اشتغال خود را از سایت دریافت کنند؟

دوم این که آیا احکام رتبه بندی خرداد 1400 شامل حال بازنشستگان هم می‌شود یا خیر

با سپاس

پاسخ:
با سلام

1- سامانه های الکترونیکی احکام چندان به روز نیستند اگر اخیرا بازنشسته شده اید به سایت اتوماسیون اداری استان خود مراجعه کنید. و یا به کارگزینی مراجعه کنید.
2- شامل بازنشستگان قبل از فروردین 1400 نمی شود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">