پایگاه خبری ؛علمی؛ فرهنگی آذرنیوز

اخبار و مطالب متنوع و جالب - مطالب علمی و آموزشی

پایگاه خبری ؛علمی؛ فرهنگی آذرنیوز

اخبار و مطالب متنوع و جالب - مطالب علمی و آموزشی

پایگاه خبری ؛علمی؛ فرهنگی آذرنیوز
پیغام مدیر : ورود شما را به این وبلاگ خوش آمد عرض می کنم . امیدوارم مطالب این وبلاگ مورد استفاده ی شما قرار گیرد . نقطه نظرات خود را برای بهبود وبلاگ مطرح نمایید . جهت اطلاعات بیشتر در مورد وبلاگ می توانید موضوعات مطالب یا همان آرشیو موضوعی را ببینید.

ضمنا در مورد درستی اخبار خودتان قضاوت فرمایید/لطفا به منابع ومصادر خبر دقت فرمایید.
متشکرم
آدرس قبلی در بلاگفا :
www.azar-news.blogfa.com
یا حق
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

تحلیل علی یوسف زاده از مناظره موسویان ومهدی حسن درشبکه الجزیره:

به دوستان توصیه میکنم فایل تصویری مصاحبه رو مشاهده کنند. در طرح و اجرای این مصاحبه چند نکته حائز اهمیت است:
1- آقای دکتر موسویان اجرای مصاحبه را از  یک شبکه قطری میپذیرد که می داند در جبهه مخالف مواضع ایران در قبال سوریه قرار دارد و این بسیار متفاوت از پذیرش مصاحبه با CNN، رویترز یا هر شبکه معتبر بین المللی است که در این موضوع حساسیت قطر و عربستان را ندارند.
22- شبکه الجزیره این مصاحبه را در یکی از پربیننده ترین برنامه های خود با اجرای بهترین و چالشی ترین مجری اش یعنی مهدی حسن برگزار میکند تا امکان بازتاب بین المللی و تاثیرگذار محاکمه و تقبیح مواضع منطقه ای ایران فراهم گردد. 
3- بعد از گذشت 200 درصد از زمان مصاحبه و شنیدن چند استدلال بنیادین از سید حسین موسویان ، سناریو محکوم کردن مواضع ایران به دو انتخاب میرسد؛ یا می بایست به روال عادی و حرفه ای مصاحبه برگزار میشد که در این حالت پاسخ های موسویان در فضایی نرم، سنجیده تر مطرح میگردید ( این انتخاب طبیعتا مطلوب شبکه الجزیره و سیاست آن نبود)، یا با کاهش زمان پاسخگویی و دادن سهم زمانی زیاد به چالش جویی های مجری، ضمن عصبی کردن موسویان، نظم گفتاری او مختل و اثرگذاری پاسخ ها به حداقل میرسید.
44- مجری شبکه الجزیره، ضمن مدیریت مصاحبه بر مبنای انتخاب دوم ( که پیش فرض آنها نیز استفاده از این روش بوده است) تلاش میکند تا در میان پاسخ های موسویان با ایجاد وقفه طرح سوال کند. اما موسویان اگرچه اجازه قطع کردن حرف خود را میدهد و به مجری اجازه میدهد تا احساس کند پروژه تقطیع و تضییع کلام پاسخ دهنده اجرا شده است، در کمال خونسردی و پس از آرام گرفتن مجری، از او زمان میگیرد و پاسخ های خود را بدون هیچ تزلزلی در ادای مضمون اصلی بیان میکند. 
5- مجری که در طرح موضوع سوریه خود را باخته میبیند،  بلافاصله به موضوع یمن رجوع میکند و تلاش میکند تا استدلال های موسویان را در باب حمایت دولت ایران از دولت قانونی اسد علیه خود او در مدل حمایت ایران از حوثی ها به کار گیرد اما ارجاعات موسویان به تاریخ جریان حوثی ها در یمن و تفاوت ماهوی این گروه با موضوع تروریسم حاضر در سوریه و علاوه بر آن شرح مدل حمایتی ایران از حل بحران یمن، خیلی زود فن متقلبانه مجری را بی اثر میکند.
66- در این میان، واکنش مشاهده کنندگان این مصاحبه که اتفاقا بسیاری از آنها علاقمند به الجزیره و مجری معروف آن بوده اند بسیار جالب و خواندنی است.
برخی واکنش های کاربران عرب و غیر عرب  یوتیوب که قریب به اتفاق از مدل اجرای این مصاحبه شکایت داشته اند:
- مهدی حسن مجری تحسین برانگیزی است اما این یکی از بدترین مصاحبه های او بود.
-  مهدی یک گزارشگر حرفه ای است اما در این مورد بسیار جانب دارانه علیه ایران عمل کرد. انتظار این است که به طرف مقابلت وقت بدهی حتی اگر دشمن توست. 
 - مردم احمق نیستند، فقط کافی است کامنت ها را بخوانید، الجزیره با این تعصبی که به خرج میدهد فقط دارد خودش را خراب میکند، با یک مصاحبه غیر منصفانه و بی ادبانه
 - من قالبیت های مهدی حسن را دوست دارم، ولی او تماما جهتگیری هایی متعصبانه در حمایت از عربستان داشت. 
 - مهدی حسن، تو اعصاب خودت رو از دست دادی، قبل از هرچیز اعصاب خودت رو کنترل کن، بعد بگذار تا طرف مقابل کلامش رو بگه. آیا تو تا به حال چیزی از رعایت اصول ژورنالیستی به گوشت خورده ؟
- این گزارشگر احمق بود. 
- من برای مهدی حسن متاسفم. این طرف ایرانی برای او خیلی زیاد بود
 - من همه ارادتم رو به الجزیره ب خاطره این پروپاگاندای مزخرف از دست دادم.

7- این مصاحبه، از حیث گزینش، انتخاب و قبول مصاحبه، مدل پاسخگویی، ماهیت پاسخ ها و نتایج حاصله، شاید قوی ترین اتفاق در حوزه دیپلماسی عمومی طی سال های اخیر است. اقدامی که یک حمله برنامه ریزی شده و سنگین ژورنالیستی را دفع و تبدیل به فرصتی برای بیان مواضع مستدل دیپلمات ایرانی در سطح جهان و به خصوص جهان عرب کرد. اینها همه نتایج این دیپلماسی رسانه ای است جدای از آنکه بنده چه موضعی نسبت به اقدامات منطقه ای ایران میتوانم داشته باشم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۱۲
طاهر آذری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">